▼ The English text is below.

13年ほど前、知り合いの中には同業者も多数いました。今はもう、その人々は同業者ではなくなってしまったのですが(やめてしまった人が多い)当時はよく、自分のところに来るクライアントのことで悩んでいた人が多かったです。私は「えー、そんな人いる?」と思ってしまうようなひどいクライアントの話を、彼女たちからたくさん聞きました。
意味不明なクレームを言って来る彼女たちのクライアントは、相手がセラピストやヒーラーだからって、なんでも受け止めてもらえるとでも思っていたのでしょうか?それとも、自分がお客様の立場なんだから神様扱いしろよ、とでも?
そのようなことを思うと、私のセッションを受けてくださる方々は、本当に良識のあるとても良い方々ばかりだと、当時、改めて思いましたが、あれから13年以上が経っても、私のところには良い方々ばかりが来て下さっています。昔、同業者の人々が言っていたような、大変そうな人は、全くと言っていいほど私のところには来ていません。
私は基本的に、他責にする人が嫌いです。そして、自分が得することばかりしか考えていないような人、批判ばかりする人もです。
例えば、自分の不幸や、物事がスムーズに運ばないことなどを、他人のせいにする人。
すべて自分自身が、物事の停滞を招いている事を認めたくないのだと思います。
愚痴を延々と話し続けて、あ〜スッキリした!などと言う人。
愚痴を聞く人の身になった事がない…というよりは、元々がネガティブだから、愚痴のエネルギーの低さに気づけない、そして、愚痴を吐くことは、すなわちネガティブエネルギーを相手に投げつけているのと同じことだということに、気づけないのだと思います。
批判ばかりする人は、誰だって嫌いだと思います。
何の得もないし、全く建設的ではありません。
私は、何か目標や叶えたい事があって、それに向かって努力する人が好きです。
それはもちろん人によって異なりますが、例えば、会社が繁栄していくことや、自分が行っているビジネスのチャンスを掴む。勤め人であればお給料やボーナスのアップや、就きたい役職に就くなど。恋人と出会う、結婚する、好きだった場所に引っ越して家を持つ、または辛い状況から早く脱して、望み通りの人生を歩みたいなど。大きな事柄でも、身近な事柄でも、人が望み通りの未来を手に入れるのを見るのが大好きです。
一方、そういった望みを持っていても、何も努力をせずに、ただ待っているだけの人は、私とは全くエネルギーが合わないと思います。私も基本的に獲得していく人なので。
何か目標や叶えたい事があって、それに向かって努力する人を応援しています。
END
About 13 years ago, I had many acquaintances who were in the same line of work. Most of them have since left the profession, but back then, quite a few of them were troubled by the clients they encountered. I heard countless stories from these women about difficult clients—cases so extreme that I’d often think, “Are there really people like that?”
Their clients would make incomprehensible complaints. Did these clients think that just because the practitioners were therapists or healers, they would tolerate anything? Or perhaps they felt that, as customers, they deserved to be treated like royalty?
Thinking about this made me appreciate the respectful and considerate people who have always come to my sessions. Even back then, I realized how fortunate I was to work with such reasonable clients. Thirteen years later, I’m still grateful that only kind and respectful individuals continue to seek my services. I have yet to encounter the kind of difficult clients my former colleagues described back then.
I generally dislike people who habitually blame others, as well as those who seem focused only on their own gain or are constantly critical.
For example, there are those who blame others for their misfortunes or for things not going smoothly. I believe these people simply don’t want to admit that their own actions might be causing these delays or setbacks.
Then there are those who endlessly complain and, after venting, exclaim, “Ah, I feel so much better!” Such people likely have never considered how their complaining affects the listener. Or, perhaps because they have a negative outlook, they’re unable to recognize the draining energy of complaints. I think they fail to realize that complaining is essentially throwing negative energy at another person.
I think everyone dislikes those who constantly criticize. There’s no benefit, and it’s not constructive at all.
On the other hand, I deeply admire people who set goals or have dreams they wish to achieve, and who actively work toward those ambitions.
Of course, everyone’s goals vary. For instance, some people aim for their company’s prosperity or seek to seize business opportunities. If they work for someone else, they may strive for a salary or bonus increase or aim for a desired position. Others may want to meet a romantic partner, get married, move to a place they love, buy a house, or overcome a tough situation to live the life they want. Whether it’s big or small, I absolutely love seeing people attain the future they desire.
Conversely, people who hold such desires but make no effort, simply waiting for things to happen, have an energy that’s completely misaligned with mine. I’m also someone who works to achieve my goals.
I wholeheartedly support those who have goals or dreams and are actively working toward them.
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